-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30799 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:37

هميشه به عدالت خدا شك ميكنم و برايم قابل قبول نيست كه كارهاي خدا براساس حكمت و مصلحت است. چرا هر چه حكمت و مصلحت است، عليه من است و هيچ به نفع من نيست؟!

اين گونه افكار به خاطر فشار مشكلات يا توقعات بيجا و يا به خاطر ظلم و بي عدالتي از جانب پدر، مادر، دوست، همسايه، معلم، استاد، كارگر، كارفرما و يا بر اثر ندانم كاري مسئولان است.

اين گونه مشكلات و افكار در روح و روان تأثير منفي ميگذارد و انسان را به همه چيز بدبين ميكند. راه درمان آن اين است كه اگر دچار مشكلي باشيد، مثلاً فقير يا مريض باشيد، دنبال علاج برويد و همواره ذكر خدا و استمداد و طلب صبر و استقامت از او داشته باشيد. اگر دچار ظلم و اجحاف ديگران هستيد، بايد به نحوي خودرا از آن دور سازيد يا مقابله كنيد و از حق خود دفاع نماييد. ميتوان گفت همه نابسامانيها را از دست خدا ديدن و به خدا مربوط كردن، يك نوع برداشت اشتباه و لا اقل توقع بيجا است. ابي الله أن يجري الأمور الا باسبهابها؛ خداوند همه كارها را بر روال طبيعي و سبب و علت خودش اجرا ميكند. اگر كسي ميخواهد از فقر نجات يابد، بايد دنبال كار و تلاش برود. اگر كسي ميخواهد علم و آگاهي پيدا كند، بايد زحمتها و مشقتهاي درس خواندن را تحمل كند. اگر مريضي بخواهد سالم شود، بايد خود را مداوا كند. خداوند متعال انسان را آفريد و وسائل لازم براي زندگي دنيوي و روحاني و معنوي او را فراهم كرد و بقيه امور را به خود انسان و اگذار كرد، كه با تلاش و كوشش امور خود را بچرخاند. ما نبايد هر گرفتاري را كه برايمان پيش ميآيد، به خدا نسبت بدهيم، بلكه بسياري از بدبختيها به دست خودمان ايجاد ميشود:

و ما اصابكم من مصيبة فبما كسبت ايديكم؛(1) هر مصيبتي بر شما وارد ميشود، به خاطر آن چيزهايي است كه خودتان كسب كردهايد (سبب مصيبتها و گرفتاريها اعمال و رفتار خودتان است).

ظهر الفساد في البر و البحر بما كسبت ايدي الناس؛(2) فساد در زمين ظاهر شد به واسطه آن چه كه مردم انجام ميدهند. حكمت الهي، قانون است. ارزاق را تقسيم كرده و هر كس را در جايگاه خاص قرار داده است. معني حكمت و عدالت همين است. اگركسي ديگري را بكشد، اين ربطي به خدا ندارد. نظم و عدالت اين است كه اگر بخواهد كسي خودكشي كند بتواند، ولي عدالت در كار است.

پينوشتها:

1 - شوري (42) آيه 30.

2 - روم (30) آيه 41.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.